پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | جای بیشتری برای نزول وجود ندارد فرمول تبدیل رهن به اجاره‌خانه ۱۴۰۳ اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با افت پلکانی به کف حمایت برگشت آغاز فروش فوق‌العاده محصول پرطرفدار کرمان موتور از فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | متقاضیان چهار روز مهلت دارند واکنش وزیر کار به اعتراض درباره دستمزد کارگری وام ۳۰۰ میلیون ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ | میزان باز پرداخت وام مستاجران چقدر است؟ اختصاص ۱۰ هزار سهمیه بیمه تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی تغییر مسیر قیمتی سکه و طلا | بازار طلا از فردا (۲۲ اردیبهشت) بازگشایی می‌شود قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دریافت صورت‌حساب الکترونیکی شرط معافیت از مالیات معاملات طلا و ارز وزیر کار به اعتراضات درباره دستمزد کارگری واکنش نشان داد فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حقوق کارمندانی که دریافتی کمتری دارند، یک قدم به هم‌ترازی نزدیک شد | دستمزدها در نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۸۹۱۶۱
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
  • ۵
حقوق کارمندانی که دریافتی کمتری دارند، یک قدم به هم‌ترازی نزدیک شد | دستمزدها در نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟
شورای حقوق و دستمزد در جلسه امروز با موضوع هم‌ترازی حقوق کارکنان دولت، به‌دنبال چاره‌اندیشی برای رفع ناترازی حقوق کارمندان دستگاه‌های مختلف در بودجه ۱۴۰۳ است.

به گزارش شهرآرانیوز، کارکنان آن دسته از دستگاه‌های دولتی که حقوق کمتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دریافت می‌کنند، این بخت را دارند که امروز در نتیجه برگزاری نشست شورای حقوق و دستمزد، یک‌قدم به هم‌ترازی حقوق نزدیک شوند و در بودجه ۱۴۰۳، راهکاری برای افزایش حقوق آن‌ها ارائه شود.

ناترازی حقوق و دستمزد کارکنان در دستگاه‌های مختلف دولتی، سال‌هاست که محل اعتراض کارکنان در دستگاه‌های با حقوق پایین‌تر است و معلمان نیز بار‌ها مطالبه خود برای رفع این معضل را اعلام کرده‌اند.

در سال‌های اخیر چند باری سیاست افزایش پلکانی حقوق برای برقراری عدالت نسبی در پرداخت حقوق اجرا شد، اما این سیاست در بهترین حالت فقط می‌توانست وضعیت حقوق در یک دستگاه را سامان بدهد و اثری بر ناترازی میان دستگاه‌ها نداشت؛ حالا آنگونه که عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد اعلام کرده، این شورا در تلاش است راهکاری برای رفع این معضل قدیمی در بودجه ۱۴۰۳ ارائه کند.

فاصله‌های نامقبول رفع می‌شود؟

آنگونه که جبار کوچکی‌نژاد، عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد گفته، جلسه شورای حقوق و دستمزد با موضوع هم‌ترازی کلی حقوق در روز جاری برگزار خواهد شد و اگر نتیجه مؤثری در بحث و بررسی‌های کارشناسی کسب شود، تلاش خواهد شد تا این نتایج در بودجه سال ۱۴۰۳ منعکس شود.

کوچکی‌نژاد می‌گوید: در حال حاضر یک‌سری فاصله‌های حقوقی بین شاغلان دستگاه‌ها وجود دارد که قابل‌پذیرش نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد؛ از این‌رو مقرر است تا در جلسه شورا، نقطه نظرات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌ها برای برطرف کردن فاصله حقوقی ایجاد شده مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس به‌صراحت اعلام کرده نتایج مربوط به حقوق و دستمزد، قطعاً در بودجه سال ۱۴۰۳ تأثیرگذار خواهد بود و تمام تلاش شورا این است که تغییراتی در این بخش اعمال کند.

حقوق در نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟

با اظهارنظری که دیروز در مورد برگزاری نشست شورای حقوق و دستمزد شد، در فضای مجازی و رسانه‌های زرد، بحث افزایش حقوق کارمندان دولت در نیمه دوم سال داغ شد؛ درحالی‌که همین هفته قبل، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به‌صراحت اعلام کرد که حقوق فقط یک‌بار در سال افزایش پیدا می‌کند که ابتدای امسال انجام شده و دولت هم تصمیمی در مورد تغییر در پرداختی‌ها ندارد.

پیش از این موضع‌گیری نیز در ماجرای احتساب معادل ریالی امتیاز ترمیم حقوق ثابت در محاسبه پاداش پایان خدمت و... سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه‌وبودجه، بر عدم‌اعطای مازاد بر اعتبارات مصوب تأکید کرده بودند.

به‌عبارت دیگر، دولت به‌صراحت روی موضع تغییر ندادن حقوق مانده و به‌نظر نمی‌رسد در نیمه دوم سال اقدامی برای تغییر در پرداختی‌ها انجام دهد؛ به‌خصوص که هرگونه تغییر در این حوزه نیازمند معرفی منابع مالی قابل‌توجهی است که تناسبی با اوضاع مالی دولت ندارد.

دورنمای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

در حاشیه برنامه‌ریزی‌هایی که در مورد کاهش ناترازی حقوق در دستگاه‌های دولتی می‌شود، بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز قرار است در برنامه هفتم توسعه پیگیری شود.

این موضوع، مورد تأیید رئیس مجلس، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قرار گرفته و کمیسیون تلفیق نیز پیشنهاد‌هایی برای اجرای آن ارائه داده است.

پیش‌ازاین، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در مورد کاهش شکاف حقوق شاغلان و بازنشستگان گفته بود: پیشنهاد کمیسیون تلفیق این است که در طول سال‌های برنامه امکان قانونی بودجه سنواتی به‌گونه‌ای تدارک دیده شود که قادر به کاهش شکاف حقوقی میان حقوق شاغلان و بازنشستگان باشد.

براساس این الگو، حقوق بازنشستگان می‌تواند تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان که سال‌هاست مطالبه بازنشستگان است، افزایش پیدا کند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اکبر ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
به داد کارکنان سازمان فنی و حرفه ای برسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
سلام خواهشان، خواهشان، خواهشان، بازنگری کنید در افزایش حقوق کارمندان 20 درصد افزایش حقوق کارمندان، با تورم 60 درصدی هم خوانی ندارد، خط فقر بالای 40 میلیون شده، این حقوق‌های کم جوابگوی ده روز زندگیه، بازنگری کنید در افزایش حقوق کارمندان. ممنون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
0
سلام اینجانب نظری در باره بانک آینده دارم لطفا تو دل مردم را خالی نکنید که به این بانک لطمه نزنید آخه اینهمه پرسنلش بیکار میشوند اگه بدهی هم داره با افتتاح پس اندازه قرض الحسنه ودادن چند جایزه میتونه روپا بشه دولت تلاش میکنه از بیکاری جلوگیری کنه با اینکار میدونید چند پرسنلش در سراسر کشور بیکار میشن و چند خانواده آسیب میبینن لطفا دستشونو بگیرید وعواقب کاررا بسنجید پیشنهاد دیگر من این است از پنجاه میلیون نفری که توی بورس سرمایه دارن نفری ۲۰۰۰تومن هم که قرض بش بدید خودشو جمع میکنه ی فرصت دیگه ای بهشون بدید اگه اعتماد مردم بدست بیاد روپا میشه بعدم رییس بانک مرکزی ناظر عمل کرد بانک آینده باشه که غیراز نظر بانک مرکزی کاری انجام ندهد لطفا صدمه به خانواده هایشان نزنید
بهاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
0
لطفا به داد کار مندان که بعد از30سال یا بیشتر کار کرده اند برسید .که بعد از بازنشستگی با حقوق کم سکته مکنند وخرج بیشتری روی دست دولت می کذارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
0
0
مفهوم همسان سازی و هم ترازی مشخص شد یعنی دولت به کارمندی که تحصیلات نداشته وسابقه کاری زیر ۳۰ سال داشته ترحم کنه و از جیب بقیه کارمند ها به این گروه اضافه کنه این یعنی همسان سازی!!!!!!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->